ΥΓΕΙΑ

Αυτοάνοσες παθήσεις: Ποιες είναι οι καλύτερες δίαιτες

This post was originally published on this site

Δεδομένου ότι υπάρχουν πολλά διαφορετικά νοσήματα που χαρακτηρίζονται ως αυτοάνοσα –π.χ. λύκος, σκλήρυνση κατά πλάκας, θυρεοειδίτιδα Hashimoto– δεν υπάρχει μία συγκεκριμένη δίαιτα που να μπορεί να κατευνάσει το τεράστιο φάσμα συμπτωμάτων που προκαλεί καθένα από αυτά.

Υπάρχουν ωστόσο συγκεκριμένες τροφές που αποδεδειγμένα μπορούν να βοηθήσουν τους πάσχοντες από συγκεκριμένα αυτοάνοσα.

Κοινός παρονομαστής σε πολλές δίαιτες που στοχεύουν στην καλύτερη διαχείριση ενός αυτοάνοσου νοσήματος είναι συχνά η κατανάλωση τροφών που δρουν ενάντια στις φλεγμονές, ωστόσο ανάλογα με τη συγκεκριμένη διάγνωση συστήνονται και πιο συγκεκριμένες διατροφικές στρατηγικές.

Δείτε παρακάτω μερικές δίαιτες που έχουν αποδειχτεί ωφέλιμες για την αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση συγκεκριμένων αυτοάνοσων νοσημάτων:

Autoimmune Protocol (AIP) – Ιδανική για τα φλεγμονώδη νοσήματα του εντέρου: Πρόκειται για μια εκδοχή της δίαιτας Paleo, γνωστής και ως «δίαιτα του ανθρώπου των σπηλαίων», η οποία συνιστά την υιοθέτηση μιας διατροφής όπως αυτή που ακολουθούσαν οι άνθρωποι την παλαιολιθική εποχή. Οι τροφές που πρέπει να αποφεύγονται περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων τους σπόρους, τα όσπρια, τα γαλακτοκομικά, τα επεξεργασμένα τρόφιμα, τα επεξεργασμένα σάκχαρα, τα αυγά, τους ξηρούς καρπούς, τα λαχανικά που ανήκουν στην οικογένεια των Σολανίδων (λευκή πατάτα, ντομάτα, μελιτζάνα, χρωματιστές πιπεριές κ.ά.) και τα τεχνητά γλυκαντικά. Σύμφωνα με τα διαθέσιμα ερευνητικά δεδομένα, το συγκεκριμένο είδος δίαιτας είναι βοηθητικό για τα άτομα με φλεγμονώδη νοσήματα του εντέρου (νόσος του Crohn και ελκώδης κολίτιδα), καθώς οδηγεί σε μείωση των δεικτών φλεγμονής στο έντερο.

Αντιφλεγμονώδης δίαιτα – Ιδανική για τη ρευματοειδή αρθρίτιδα: Η συγκεκριμένη διατροφή βρίσκεται πολύ κοντά στα πρότυπα της μεσογειακής, η οποία αποδεδειγμένα μειώνει τον κίνδυνο χρόνιων παθήσεων, παρατείνει τη ζωή και μειώνει τα συμπτώματα των αυτοάνοσων νοσημάτων όπως η ρευματοειδής αρθρίτιδα. Η αντιφλεγμονώδης δίαιτα επικεντρώνεται σε τροφές όπως το ψάρι, το ελαιόλαδο, τα φρούτα, τα λαχανικά, τα όσπρια, οι ξηροί καρποί και οι σπόροι, οι οποίες μειώνουν τους δείκτες της φλεγμονής στο σώμα.

Χορτοφαγική διατροφή – Ιδανική για όλα τα αυτοάνοσα νοσήματα: Αρκετές μελέτες έχουν δείξει ότι μια διατροφή που βασίζεται κυρίως στα προϊόντα φυτικής προέλευσης είναι ωφέλιμη για τα άτομα που έχουν διαγνωστεί με κάποιο αυτοάνοσο νόσημα. Να σημειωθεί ότι τόσο η AIP όσο και η αντιφλεγμονώδης δίαιτα είναι κατά βάση χορτοφαγικές δίαιτες, αφού δίνουν μεγάλη έμφαση στην κατανάλωση φρούτων και λαχανικών.

Διατροφή χωρίς γλουτένη – Ιδανική για την κοιλιοκάκη: Η κοιλιοκάκη χαρακτηρίζεται από την αδυναμία του οργανισμού να μεταβολίσει τη γλουτένη, μια πρωτεΐνη που βρίσκεται στο σιτάρι, το κριθάρι και τη σίκαλη. Η κατανάλωση γλουτένης από τα άτομα με κοιλιοκάκη συνεπάγεται βλάβες στο λεπτό έντερο. Δεν υπάρχει οριστική θεραπεία για την κοιλιοκάκη και η μόνη αποτελεσματική στρατηγική για να τεθεί υπό έλεγχο είναι η υιοθέτηση μιας διατροφής που είναι απαλλαγμένη από τη γλουτένη, η οποία βέβαια δεν βρίσκεται μόνο σε ψωμιά και λοιπά αρτοποιήματα αλλά και στα ζυμαρικά, σε σούπες, σάλτσες και πολλά ακόμη προϊόντα.

ΠΗΓΗ: Onmed.gr

The post Αυτοάνοσες παθήσεις: Ποιες είναι οι καλύτερες δίαιτες appeared first on Newsitamea.gr.

Ειδήσεις και νέα από την Ελλάδα και τον Κόσμο -Newsitamea.gr



%d bloggers like this: